Karriär / 28-01-20

Innesäljare

Är du eller någon vi känner vår nya innesäljare?

Om oss

ScanBox grundades med affärsidén att utveckla ett flexibelt produktionssätt för tillverkning av isolerade transportboxar. Flexibiliteten gjorde det möjligt att ta fram kundanpassade och kostnadseffektiva lösningar för distribution av livsmedel till storkök och catering. ScanBox är en partner som älskar mat och är passionerat fokuserad på att skapa optimala lösningar för varje kund och arbetsplats. Fokus ligger på att underlätta kundens arbetsdag och ge deras matgästers bästa möjliga upplevelse, oavsett om produkterna används på en Michelin-krog, hotell, äldreboende eller i en skolmatsal. Kvalitet, säkerhet och kundernas behov är högsta prioritet hos Scanbox, Bringing your food with care! Idag finns ScanBox produkter över hela världen och de fortsätter att utveckla sina koncept och metoder med omsorg om kunder och miljö.

Arbetsuppgifter och ansvarsområden

ScanBox har under flera år haft en positiv tillväxt och bolaget söker nu en Innesäljare för att bidra för fortsatt lönsam marknadstillväxt. I rollen som innesäljare kommer du främst att jobba med kundsupport, orderhantering, stöd till utesäljare samt fraktkoordinering och utleveranser tillsammans med produktion- rollen är mycket av ”spindeln i nätet”. Du kommer bla att jobba i ett team med gränsytor och stöd för marknad/sälj, kundtjänst/innesäljare, inköp, produktion och kvalité. Du kommer även att bistå med support till kunder relaterat kundfrågor samt hantera frakt av utleveranser. Initialt förväntar vi oss att du i rollen som Innesäljare jobbar strukturerat med all administration kopplat till rollen samt har intresse och förståelse för marknad och försäljning. Organisatoriskt tillhör du Marknad/Försäljning och rollen som Innesäljare är direkt underställd och rapporterande till sälj- och marknadschefen.

Din profil

Nu söker vi dig som har högskolexamen inom exempelvis Customer Experience Management, Handel och administration eller motsvarande som arbetsgivaren bedömer likvärdigt. Arbetslivserfarenhet ifrån en sammanhållande roll inom administrativt arbete är meriterande. Det är även meriterande om du intresse och/eller erfarenhet av digital försäljningsadministration. Vi förväntar oss goda kunskaper i Microsoft Office, goda kunskaper i tal och skrift i såväl svenska som engelska, samt god förmåga för dokumentation och struktur. Det kommer att vara meriterande med ytterligare språkkunskaper i tyska och/eller franska, likaledes meriterande med kompetens av CRM- och/eller ERP-system, erfarenhet av exempelvis Illustrator/photoshop samt kundevent.

Kvalifikationer:

  • Goda kunskaper i Office-paketet
  • Behärska svenska och engelska flytande i tal och skrift
  • God förmåga för dokumentation och struktur

Meriterande:

  • Salesforce (CRM)
  • Monitor affärssystem (ERP)
  • Ärendehanteringssystem (ex. Zendesk)
  • Ytterligare språkkunskaper så som tyska och franska

Passar ovan beskrivning in på dig eller någon du känner? Gå till https://www.unikresurs.se/lediga-tjanster/?mtrpage=assignment&mtrt=cv&mtrid=6385 för att ansöka.

Ansök genom att fylla i formuläret nedan.





Bifoga ditt CV*




Bifoga ditt personliga brev (valfritt)

Jag godkänner att ScanBox Thermoproducts AB sparar information om mig.

Jag godkänner att ScanBox Thermoproducts AB sparar information om mig. Läs mer här