Nyheter / 10-02-20

ScanBox anställer för fortsatt expansion!

ScanBox Marc Reutter Web
ScanBox – Marc Reutter, BDM Europa

Efter ett rekordår 2019 menar Johan Olsson, försäljnings- och marknadschef, att flera viktiga milstolpar uppnåddes:

“Alla regioner vi finns på har haft en mycket positiv utveckling under 2019! Jag är övertygad om att det är vår långsiktiga strategi och engagemang som har skapat förtroende hos partners och kunder! Och inte enbart i våra produkter, utan också i ScanBox som varumärke och oss som en pålitlig samt enkel partner att samarbeta med. Vi har visat att när vi öppnar upp nya marknader för våra produkter är vi där för att stanna! Vårt löfte till våra partners och kunder är att bygga framgång över tid och inte vinna ett eller två projekt och sedan lämna.”

ScanBox har genomgått stora förändringar under de senaste åren för att förbereda organisationen för fortsatt tillväxt och investeringar på nya marknader, segment och produkter globalt. Med det framgångsrika året 2019 ökar förväntningarna och ambitionerna för 2020! Med det sagt är ScanBox stolt över att informera att Marc Reutter har anslutit sig till ScanBox som affärsutvecklingschef för Europa!

Vi tror starkt på Marcs erfarenhet och förmåga att stärka och vidareutveckla vår närvaro i regionen. Marc har en lång erfarenhet av att bygga internationell försäljning på olika marknader i Asien, Mellanöstern och Europa. Hans tidigare position var Team Leader Export på Rieber GmbH.

Vi välkomnar Marc med öppna armar och nedan presenterar han sig själv och förklarar hur han kommer sprida ScanBox på den europeiska marknaden:

“Tack! Jag är väldigt glad att vara en del av ScanBox. Det är ett företag som jag känner delar mina värderingar – att bygga starka relationer, vara snabb i handlingarna och värdesätter entreprenörsskap. Under de senaste sju åren har jag arbetat på Rieber där jag var ansvarig för export. Jag kom ofta i kontakt med ScanBox och imponerades alltid av det breda utbudet av produkter för GN 1/1 och 2/1. Jag ser mycket fram emot att introducera varumärket för kunder i Europa och bygga ScanBox närvaro i regionen på samma sätt som de framgångsrikt har positionerat varumärket i andra delar av världen.”

Marc Reutter, BDM Europa på ScanBox